Selasa, 8 Julai 2014

D . I. E...........t......

Salam sejahtera dan selamat berpuasa!!
harini dah masuk hari ke 11 kite berpuasa
so dah 11 hari menjalani menu dietetttttttttttlaaaaa sangatttttt(tangan didada anak  mata pandang ke atas)
nak share menu2 sepanjang berbuka boleh???
kalo xbagi pon nak share juge...

kalo korang tengok menu2 ni
tahu dah bilangan kalori menjadi tak terhingga lagi...
haha ade aku kesah...
adoi....mane nak hilang 10 kg ni...
baru hilang 3 kg so far...7kg lagi adeh........

aku ni kalo bab2 diet
ilmu penuh di dada
buku rapi tu aku tiap2 bulan hafal intipatinya 
siap rebus buku2 tu..
airnya aku minum..habuknya buat kuah laksa bagi pekat.. uikss
so aklau korang nak ceramah bagai bab diet ni xyahla susah2
sebab aku boleh bagi kaunseling FOC kat korang...hihi
hurm gurau je...jomlah share2 pandangan...
mane tahu ade lagi tips2 yang aku xtahu...
yang boleh diamalkan...
aim nk kurang 10 kg ni...

xpe insyAllah boleh....
so jom layan menu2 aku sepanjang 11 hari ni..
opsss hari pertama n kedua xde gambar sebab berbuka di kampung..
hehe diet start hari ke3....
awal2 lagi dah menipu...hurmm apepon xbolehhh

hari pertama berdiet..semangat berkobar2

hari kedua...makan ayam lebih semalam je..hehe


hari ke3..xsempat masak sebab bekerja..order sayur campur je

hari ke 4...karipap tu gune kulit roti..saje buat ngan housemate....otter sate  orang bagi xabis makan
(aik sudah ade carbo di situ...)

hari k5..sotong sambal..bayam rebus..dannnn  ayam goreng kunyit uiks bukan goreng2 xboleh ke...hehe  layan jelah....

haaa dalam seminggu kene ade cheat day...nasi kerabu...tapi xabes pon...ok menu hari k6...lupe nak snap
eh hari 8,9,10 pon...lupeeee...xpe nantikan fasa ke 2 plak k...

ok doakan semangat ku terus kental..
.ni pperiod xmai lagi.
.kalo period karang lain kesahnye pulak.
..u can do it!! gambate!!


TERIMA KASIH

© Bee Honey Stories | Template Designed By Blog Bingkisan Hati