Jumaat, 27 Disember 2013

KutuKu Kutumu jua~~

Korang suka main kutu x? suke????...eeeeee mesti syok macam gini kan...


hehe...bukan kutu nila...maksudnye main kutu kompol duit tiap bulan dalam jumlah yang dikehendaki then dapat ikut giliran yang ditetapkan melalui cabutan atau persetujuan bersama.

Aku memang suke gile main kutu ni...kadang2 dalam setahun tu hampir 40% dari jumlah gaji adalah main kutu..sampai sometimes rase menyesal sebab gaji rase xcukup terutama bile ade bulan-bulan yang terdesak terutama kalau si boboy tu wat hal...tapi time giliran tiba..haaaa dunia ini bagai ana yang punya...HAHA..pergh gelak besar

Kalau main kutu ni aku suke amik giliran akhir2...kalau dapat yang awal aku try mintak tukar ngan kawan yang dapat giliran akhir..bukan ape sebab malas nak pikir hutang...kalau dapat giliran last so penderitaan selame ini hakikatnya adalah seperti menabung tetapi secara paksaan. Itu yang bagus sebab kalau nak suruh aku ni menabung boleh cume hujung bulan aku korek balik..hehe tabiat dari kecik gitu...ape pon x boley...
Hukum main kutu ni bolehlah korang rujuk kat sini  http://zaharuddin.net/ ok.

Kat opis aku ni macam2 jenis kutu ade. Kutu Corning Ware la....kutu duit la..Kutu tupperware..kutu rayau je xdek..ekeke...So bulan 12 ni aku dapat giliran terakhir main kutu tupperware beli bekas beras. Nak beli sedebok xmampu...dengan cara main kutu ni setakat kumpul Rm 50 sebulan xlah terase sangat. 

Yang bertuahnya time giliran aku ade promotion tupperware beli  bekas beras dapat sticker bunge2 lekat sendiri dan free 4 tupperware warne warni comey2...waaaarhhghh berbaloi2..rezeki aku.. dah niat memang nak bagi ibu pakai kat kampung. Bekas beras yang die punye dah tak boleh tutup rapat. Aritu mase aku nak masak nasik terkejut ade anak2 lipas 2,3 ekor dalam beras tu..baru aku perasan tutup beras tu dah meleding dan ade ruang yang membolehkan lipas masuk.

lepas tampal sticker..cantikkan..biase kosong jer...i loikkkeeee!! xsabar nak bagi ibu!


TERIMA KASIH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

© Bee Honey Stories | Template Designed By Blog Bingkisan Hati