Ahad, 19 Januari 2014

Deco~ deco~Deco 2

Hai korang!!..ok excited nak update criter baru.
 Baru balik kampung weekend lepas.. teruje sebab bawa balik kampung si putih dan
 bekas beras baru untuk ibu. Senyum simpul bondaku itu melihat bekas berasnya baru bewarna merah...siap cakap.. ini bekas beras manyak ong maaaa..macamla beras boleh beranak sendiri dalam tu..haha

Aik cmne kamu angkut si putih tu balik kampung??
 haaaaa sebagaimana aku mengangkut siputih tu dari Ikea dan hantar kat umah sewaku di Cheras..
sebegitulah caranya aku mengangkut si putih dari Cheras ke Sg Siput.

 Hehe abang hensem (harap mr Ehem tu xbaca entry ni) offer gune kereta die. So tukar kereta.
Aku pon membawa si Jijah balik kampung.Kakak aku n the gang(anak kembar die) pon nak join..pakat berhimpitla..mujur Abang ipar xikut sebab outstation hehe

Misi balik kampung kalini aku nak cat bilik. Nak sambung misi deco-deco yang bermula tengah disember aritu. So esoknya aku pon ke bandar carik cat ngan farid and daddy (uiks cam omputih).
Sebelum kuar pagi2 lagi aku ngan farid cabut katil yang dah patah tu dan clearkan bilik aku.
Senang sikit nak mengecat nanti

bye-bye..tq for ur services..jasamu dikenang..huhu

 Korang ingat tak aritu ade gambo vase warne warni kat ikea yang aku tangkap gambo tu..
sebenornye aku dah beli pon pasu tu sebelum balik kampung ni.
Sebabnye aku nak warne bilik aku gune colour2 kat pasu tu so beli jerla,,senang nak decide nanti..
Mase carik cat ni memang aku usung pon ke hulu ke hilir pasu tu sebab nak matchkan dengan sample warna kat katalog cat tu.

hehe sweet kan colour2 ni...kretip jugak jari jemari ni menyusun..blushing~~

Tokey cat tu cadangkan Nippon Satin glo.Harga untuk pink mude tu Rm 95 untuk 5 liter. Untuk colour pink gelap tu mahal sikit sebab kene bancuh dulu untuk dapatkan warna tu.Harganya rm145 bagi 5liter.Cat ni yang bagusnye tak berbau dan hasilnye sangat cantik licin jerr

Balik dari pekan dalam kol 3 petang macam tu bermulalah kerja mengecat. Semua orang excited sebab dah lame tak mengecat ade 10 tahun kot. Aku ade beli benda ni kat groupon dalam Rm45. name die Point n Paint. Erm membantu ke?? oklaaaahh untuk certain part..cume biase kite gune roller kan tapi bende ni macam span..


Die kate gune benda alah ni boleh siap kan cat bilik dalam 1 jam...haaa jangan terpedaya yang tu mmg confirm die berdusta..kalau  satu bilik air mungkinla satu jam. Kalau korang nak taw lebih jelas camne die  berfungsi boleh tengok kat youtube.


Suke la bebudak kembor ni dapat tolong...yang sebelah tu opah dorang aka ibu ambe...hihi monitor bebudak ni ngecat...okla..tak comot sangat pakai benda ni tapi cam lambat je...memang aku pakai roller pon. Mule-mule cat future wall dulu gune pink gelap tu...beli tin 5 liter memang lebih banyakla..tokey tu kata xcukup kalau beli 1 liter..tapi sebenarnya cukup je. Dah lebih banyak ni so kakak aku pon terdetik hati nak ngecat bilik die. So secara tak sengaja kerja bertamabah mengecat 2 bilik serentak...haa nak sangat mengecat kan.

ok ni hasilnye..tapi tinggal sikit2 lagi kat bahagian kritikal
Fuh...dari kol 3pm start siap untuk 2 bilik dalam pukul 10 malam termasuk benti solat...makan makanan abah bawak balik dari pasar petang ratah rangka ayam ..hehe tapi tak pueh hati betul...bilik kakak aku lagi cantikkkk...waaaa... oppssss bilik aku xabes lagi decorates tapi tu rahsia laa tggu dah dekat majlis nnati...huhu entah bilela nak memajlisnye




Cantikkan..ok cukuplah entry kalini..karang kalo lelame karang korg boring..ok aku pon pening dah ni mengadap laptop pinjam..hehe next entry aku sambung bab deco ni k!!! daaaa~~~



TERIMA KASIH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

© Bee Honey Stories | Template Designed By Blog Bingkisan Hati